in het kistje zitten opdrachten; Ries moet een sinaasappel overbrengen van de ene kant van de klas naar de andere kant. Ze mag deze niet raken met de handen en moet in de doos aan de andere kant geraken zonder ook de grond te raken.
Samen bedenken we verschillende ideeën en Ries kiest welk idee het gaat worden
ze koos voor dit ideetje...de sinaas nemen in de elleboogholte en zo overbrengen
Sam vertelt wat de 3 puntjes zijn die belangrijk zijn bij vertellen tegen elkaar nl. we zitten stil, kijken naar de persoon die vertelt en we zijn stil
Nelles heeft allemaal puzzels die we maken en de buur vertelt wat de afspraak was
hier was de opdracht ' hoe los je een probleem op?'...je zegt STOP en ook wat er moet stoppen, er worden verschillende oplossingen bedacht om het probleem op te lossen, we kiezen een oplossing waar beide partijen blij van worden en voeren deze uit
volgende opdracht; we draaien aan het rad en vertellen welk gevoel het is en mogen een voorbeeld geven van wat ons blij, bang, boos, verdrietig maakt
deze popjes spelen een spel en eentje wil meedoen maar mag niet. De pop die niet mag meedoen duwt de andere om...Wat nu?
de kleuters bedenken verschillende oplossingen en benoemen de gevoelens van de verschillende popjes
de gevoelens van de popjes tonen we op de gevoelsthermometer
en dan hebben we het 'pestpopje' nog. Deze is niet lief en zegt tegen verschillende kinderen dat ze lelijke schoenen aan hebben.
De kleuters zoeken naar oplossingen hoe ze hiermee kunnen omgaan wanneer iemand hen iets zegt dat pijn doet of verdrietig maakt
We krijgen allemaal nog een Raketdiploma, ook de juffen en juf Kelly.
We sluiten de raketlessen af met een echt raketijsje!
Dank je juf Mascha voor alle leerrijke lessen die we op school en thuis en overal in ons dagelijks leven gaan proberen toe te passen of toch al zeker hierin te groeien!